Kvart över ett började dagens pass, men jag kunde ändå ta det lugnt ett tag eftersom jag hade tid för att klargöra två stycken ihopkopplade (multade) X2:or, men idag var det ”bara” en enkel X2:a i det tåget.
Tågsättet stod på spår 14 i Nya Vagnhallen och det var tur eftersom det kom en riktig åskskur under tiden jag höll på att klargöra där inne i hallen 🙂 När allt var klart körde jag ner till Norra Bantorget där furnering väntade och så dök ombordpersonalen upp i taxi. Strax efter fyra rullade vi fram till spår 12 där den väntande föraren tog över och jag kunde gå till Personallokalerna för en dryg timmes rast.
När klockan slagit halv sex var det dags att gå ner till spår 17b där en X2:a från Göteborg rullade in i regnet. Jag löste av föraren och när jag fått klart från ombordarna kunde jag köra till vändspåren i Karlberg där jag gick genom tåget till andra änden. När jag var klar fick jag direkt köra fram till Norra Bantorget, där jag kunde fylla på färskvatten i två av vagnarna samt felsöka färskvattensystemet i en vagn. Städpersonal dök också upp och Cateringservice kom och fyllde på förråden i bistrovagnen. Taxin dök också upp med ombordarna och vid sjutiden var det dags att köra fram till spår 11 på Centralen, där samme förare som jag löste av för en och en halv timme sedan väntade på att få köra hem till Göteborg igen. Jag kunde åter gå upp till Personallokalerna för att ha en ny rast på drygt en timme.
Sista uppdraget var att vid halv nio lösa av föraren på en ankommande X2:a från Göteborg. Den kom in på spår 18b och sedan följde avfurnering på Norra Bantorget. Där höll solen precis på att gå ner.
Därefter fortsatte jag ut till Hagalund, fick toaletterna tömda och hamnade sedan på spår 47, där verkstadspersonal direkt kom ut och tog hand om tågsättet. Jag kunde sätta på mig varselvästen och sedan gå till utgången för att ta bilen och åka hem. I morgon är jag ledig men sedan väntar jobb igen fredag till söndag.