Halv sju började dagens arbete och det var samma pass som jag hade för två veckor sedan. Efter att ha tagit ut dagens fordonslistor och tågordrar gick jag ut till spår 11 i Nya Vagnhallen där mitt Oslo-tåg med lok och fem vagnar stod och väntade. Tio över sju körde jag ner till Norra Bantorget, där Cateringservice furnerade kioskvagnen och de båda ombordarna dök upp i taxi.
Strax före åtta blev det avgång från spår 11 på Centralen och efter uppehåll i Södertälje, Katrineholm, Hallsberg (där för övrigt ombordpersonalen blev avbytta), Degerfors och Kristinehamn ankom vi till spår 1a på Karlstad C ungefär fem minuter efter tidtabell. Jag lämnade över tåget till avbytande förare och gick till Personallokalerna för att äta min matlåda och ha rast.
Vid tjugo i ett bytte jag av föraren på en ankommande X2:a på spår 20 och gjorde mig sedan redo för avgång genom att byta ände och göra kontrollerna före avfärd. Jag hjälpte även ombordarna med att lasta hela tre rullstolsburna resenärer som skulle åka med oss. Vid tjugo över ett lämnade vi Karlstad och satte fart mot huvudstaden igen. Uppehållen var desamma på tillbakavägen och allt flöt på utan streck i räkningen. Vi ankom spår 19b på Stockholm C några minuter före tidtabell och alla resenärer lämnade tåget samtidigt som vi hjälptes åt att lasta ur resenärerna med rullstolar. När allt var klart kunde jag fortsätta ut till Hagalund, där jag passerade genom toatömningen och sedan hamnade på spår 12 i Nya Vagnhallen. Där blev jag avbytt av föraren som snart skulle köra tågsättet tillbaka till Karlstad igen och kunde därmed gå mot utgången för att åka hemåt efter fullgjort dagsverke.