Strax före fyra började dagens pass, men jag var ju redan på plats eftersom jag sovit i Hagalund. Gick ut till spår 30 där jag skulle klargöra en X2:a som skulle gå som morgonens första tåg till Göteborg. Ventilationen fungerade inte i en av vagnarna och eftersom jag hade tid på mig kunde jag felsöka lite. Det visade sig vara de bägge drivremmarna till fläktpaketet som gått sönder, så jag lånade en rem från en annan vagn och så fick jag igång ventilationen 🙂
När tiden var inne körde jag ner till Norra Bantorget för furnering och så ”levererade” jag tågsättet till en väntande kollega på spår 12a på Centralen. Därefter blev det ett kort besök i Personallokalerna för att gå på toa innan jag fick gå ner till spår 3 för att ta emot ankommande tåg från Uppsala. Jag körde ett ”varv” alltså till Uppsala och tillbaka och eftersom det var vardag bestod tågsättet av nio vagnar samt ett Rc6-lok i vardera änden. Det var inget trevligt väder – snöblandat regn och snålblåst. Tillbaka i Stockholm lämnade jag över till näste förare och gick till Personallokalerna för att ha rast i drygt en timme.
Sista uppdraget var att ta emot en X2:a från Göteborg och köra ut den till Hagalund. Den var ungefär en kvart försenad när den rullade in på Centralstationen, men det tog jag igen eftersom det inte behövdes någon avfurnering, då den skulle ut i trafik igen på eftermiddagen. Jag anlände alltså till Hagalund i rätt tid och fick ställa mig i kön till toatömningen. Det tog däremot sin lilla tid men när jag väl var igenom fick jag köra in på spår 12 i Nya Vagnhallen och parkera där. Sen tog jag min ryggsäck och gick mot utgången för att åka hem.