Även idag blev det uppföljning. En kollega som började vid halv fem på morgonen var dagens objekt.
Det var en Regina (X50) som skulle dygnsklargöras på spår 6 på bangården bredvid Centralen och sedan körde vi ut till spår 4b.
Vid halv sex var det avgång och vi rullade iväg. Efter en helt planenlig och problemfri resa ankom vi till spår 4 på Linköping C vid tio i åtta.
När tågsättet var synat körde vi bort till verkstaden och parkerade. Därefter gick vi till Personallokalerna för att ha rast.
Det blev en väldigt tidig lunch idag för trots att klockan inte ens hade slagit nio så kurrade det i magen.
Strax efter halv tio gick vi bort till verkstaden igen där en av de blå X12-orna stod och solade sig. Kollegan gjorde en säkerhetsklargöring och sen körde vi fram till spår 3 på järnvägsstationen.
Vid tio över tio stängde kollegan dörrarna och satte fart norrut. Efter en lika lugn och kontrollerad resa helt utan konstigheter blev vi avbytta när vi stannat på spår 2 på Västerås C vid fem i halv ett.
Jag meddelade naturligtvis att uppföljningen var godkänd och därmed var också dagens uppdrag slutfört. Jag bytte om och gick sedan hem.