Onsdagen tillbringades på kontoret med formulering av fler frågor till slutprovet och kontroller av detsamma.
I morse var det dags att sätta sig på en Regina strax före halv sex för att åka ner till Linköping. Där kollade jag med verkstadspersonalen om det fanns något fordon som jag fick använda. Det såg bra ut om det inte skulle inträffa något akut.
Klockan nio gick föraren som skulle examineras och jag ut till en av de blå X12-orna som stod på baksidan av verkstaden. Där delade jag ut provet.
När jag fick tillbaka det började jag rätta och det stod ganska snart klart att föraren var med beröm godkänd.
Vi fick nu byta fordon eftersom verkstaden behövde åtgärda något på det. Vi gick över till en av de grå X12-orna som precis kommit in till verkstaden. Där fick föraren stänga av ett fotsteg och en vestibulsidodörr samt göra en säkerhetsklargöring.
Vi avslutade med att repetera lite olika saker samt titta på hur rullstolsrampen fungerar. Därefter gick vi tillbaka till Personallokalerna där jag meddelade Gruppchefen att föraren var godkänd samt matade in examinationen i utbildningssystemet.
Efter lunch återstod bara för mig att åka hem. Vid halv tre steg jag ur i Västerås och gick för att byta om.