Kvart över ett var det start idag och efter att ha fikat samt tagit ut körorder och fordonslistor var det dags att gå ner till spår 1a. En X40 var på ingång och när den stannat bytte jag av föraren som kört från Göteborg.
Tjugo i två var det avgång och en knapp timme senare rullade vi in på spår 7 på Stockholm C och resenärerna kunde lämna tågsättet. När ombordarna synat och stängt dörrarna kunde jag köra ut till Hagalund där jag inte behövde åka genom toatömningen utan kom direkt ut på bangården till spår 32. Där lämnade jag fordonet och gick till Personallokalerna för att ha rast i knappt två timmar. Jag pratade med kollegor och åt min matlåda.
Vid tio i fem gick jag ut till spår 25 för att ta över ett loktåg med fyra vagnar. Rundgången och bromsprovet var precis klart när jag kom fram så det var bara att hoppa in och installera sig i förarhytten. När jag kollat att allt var ok och städpersonalen hade fräschat upp inuti vagnarna körde jag ner till spår 12b på Centralen.
Kvart i sex hade resenärerna tagit plats och ombordaren stängde dörrarna och gav avgångssignal. Vi lämnade Stockholm C söderut och knappt två timmar senare ankom vi spår 4 i Hallsberg efter att ha haft uppehåll i Flemingsberg, Södertälje, Gnesta, Flen, Katrineholm och Vingåker.
Jag lämnade över till Hagalundsföraren som skulle göra rundgång och gick bort till Personallokalerna för att ha drygt en timmes rast.
Klockan kvart över nio stod jag vid spår 5b där dagens sista regionaltåg från Göteborg – en trevagnars X40 – stannade. När jag tagit plats i förarstolen var det tid för avgång. Tåget hade uppehåll i Kumla, Örebro S, Örebro C, Arboga och Köping innan vi ankom till spår 2 på Västerås C vid halv elva.
Efter att ombordaren och jag synat igenom vagnarna körde jag ut till depån och lämnade fordonet på anvisat spår. Jag beställde taxi för att ta mig tillbaka till Centralen och därmed var dagens arbete klart och klockan närmade sig halv tolv.