Dags att köra till Fagersta och Ludvika igen. Samma pass som jag haft ett antal gånger nu och det börjar vid halv två men jag var som vanligt på plats i god tid.
Vid kvart i två stod jag vid spår 4b när en X14 ankom och jag bytte av föraren som kört. När jag bytt ände och gjort mig klar var det bara att invänta avgångstiden. Kvart över två stängde jag dörrarna och så var vi på väg. En timme senare var vi framme vid Fagersta N och när alla resenärer stigit ur körde vi tillbaka till spår 1 på Fagersta C där tågsättet fick vila sig lite under min timslånga rast.
Strax före halv fem kunde ombordaren och jag köra bort till Fagersta Norra igen och kvart i fem avgick vi därifrån. Jag blev avbytt när vi klockan kvart i sex åter stod på spår 4b på Västerås C. I Personallokalerna åt jag min matlåda.
Kvart i sju var det dags att byta av igen nere på spår 4b och en halvtimme senare var det hög tid att rulla iväg. I Ängelsberg skulle vi möta södergående tåg från Ludvika men jag såg i appen i plattan att det inte hade avgått från Ludvika ännu. Några minuter senare ringde Driftstöd och meddelade att det andra tågsättet inte mådde så bra samt undrade om jag skulle kunna multa ihop och dra med det på tillbakavägen.
Sagt och gjort – när vi ankom till spår 1 på Ludvika station steg de sista resenärerna av. Kollegan som kört det andra tågsättet hade förberett för multning och det var bara för mig att växla över till spår 2. Multningen gick bra på första försöket och när vi kollat att allt var ok kunde vi lämna Ludvika 21 minuter efter tidtabell.
Förseningen ökade till drygt en halvtimme innan vi var tillbaka på spår 4b i Västerås vid kvart över elva. Ett par kollegor tog över och skulle köra de båda fordonen till verkstaden. Jag kunde därmed gå för att byta om och sedan ta bussen hem.