Dagens arbete började vid halv tre på eftermiddagen i Hagalund. Efter att ha fikat, ätit frukt och pratat med kollegor gick jag ut på bangården till spår 30 där X2:an jag skulle ha stod uppställd. Jag började direkt med säkerhetsklargöringen och när den var klar körde jag ner till Norra Bantorget där furnering väntade.
Vid tjugo över fyra blev det avgång från spår 11. Även idag flöt allt på som det skulle längs vägen och de två uppehållen – Södertälje och Norrköping – avverkades utan anmärkning. Som vanligt blev jag avbytt när jag stannat på spår 1 i Linköping och jag gick direkt till Personallokalerna för att äta min matlåda och ha två timmars rast.
Strax före åtta var jag tillbaka på järnvägsstationen där dagens näst sista X2000-tåg från Malmö-hållet stannade på spår 2. Jag bytte av föraren och snart var vi på väg norrut. Även i den här riktningen gick allt enligt plan och det var uppehåll på samma ställen som i andra riktningen. Vi rullade in på spår 18b på Stockholm C nån minut före tidtabell vid tjugo i tio. När tågsättet var tömt på resenärer och ombordarna synat igenom vagnarna körde jag fram till Norra Bantorget för avfurnering. När det var klart gick färden vidare mot Hagalund och toatömningen. Till sist fick jag köra in på spår 13 i Nya Vagnhallen där jag parkerade och kunde sedan lämna fordonet och gå mot utgången för att åka hem när klockan närmade sig elva.