Prag-resa

Nästa resa som vi hade bokat – över Maries dag – gick i alla fall helt enligt planerna. På midsommardagen kom Tobias och hans sambo Steffie från sitt midsommarfirande för att sova över hos oss och på morgonen efter åkte vi alla fyra till Arlanda för att flyga med Norwegian till Prag. När vi landat och fått ut vårt bagage väntade en taxi på att köra oss till hotellet Palac U Kočků i Gamla Stan. Vi hade bokat på samma hotell som vi bodde på för ett par år sedan när vi firade svärfars 70-årsdag.

Nu hade vi fyra lugna dagar tillsammans i Tjeckiens mysiga huvudstad. Vädret var perfekt för sightseeing och vandring i stadskärnan – inte för hett och ingen nederbörd dagtid. Det kom lite sommarregn första kvällen när vi var på väg tillbaka till hotellet och en rejäl åskskur under Maries födelsedagsmiddag på Hotel U Princ vid torget i Gamla Stan, men då satt vi som tur var under vattentäta markiser 🙂

Det blev även lite shopping, en båttur på floden Vltava (Moldau) samt en guidad ölvandring bland små mikrobryggerier i Gamla Stan utöver trevliga luncher och middagar samt många goda drycker.

På torsdagsmorgonen åt vi en tidig frukost och blev sedan skjutsade tillbaka till Václav Havel-flygplatsen för att flyga tillbaka till Arlanda. Vi stannade till vid svärföräldrarna i Grillby för att fika och sen tog Tobias och Steffie sin bil och åkte hem till sig och vi fortsatte hem till oss.

Snart dags för landning i Prag