Det regnade nästan hela vägen när jag åkte till Hagalund och så även när jag gick från bilen efter att ha parkerat. Dagens pass började vid halv åtta och mitt loktåg med tre vagnar stod på spår 18. Nu hade regnet upphört så jag slapp bli mer blöt när jag gick ut på bangården. När jag hade kollat att allt var ok och gjort mig klar körde jag ner till Centralen och hamnade på spår 11. När jag stannat kom en instruktör med två elever som höll på med fordonsutbildningen för Rc och ville ta över för att köra till Hallsberg, så det var bara att plocka ihop sina saker och gå och sätta sig som passagerare i en av vagnarna.
Framme i Hallsberg kunde jag gå direkt till mitt rum på överliggningen och eftersom jag hade kopplat av under resan och nästan slumrat till lite kände jag mig ovanligt trött så det var skönt att lägga sig ett par timmar och jag somnade nästan direkt. Vid ettiden gick jag bort till Personallokalerna för att äta min lunch och så tog jag det lugnt ett tag innan det vid halv tre var dags att gå bort till järnvägsstationen och spår 5b för att byta av föraren på en ankommande X40 (dubbeldäckare) från Stockholm. När tåget var tomt på resenärer växlade jag fram till spår 6a som inte har någon plattform och där fick jag stå och vänta ungefär en timme för att inte vara i vägen för andra tåg. Strax efter halv fyra fick jag köra tillbaka till spår 5b varifrån vi skulle avgå och när klockan slog kvart i fyra lämnade vi Hallsberg. Vi hade uppehåll i Kumla, Örebro S, Örebro C, Arboga, Kungsör, Eskilstuna, Strängnäs, Läggesta, Nykvarn, Södertälje och Flemingsberg. Ingenting strulade längs vägen och trots att det var mycket resenärer var det lätt att hålla tidtabellen. Vi ankom ett par minuter tidigt till spår 19b på Stockholm C, där den väntande föraren bytte av mig. Jag gick direkt till pendeln för att ta mig ut till bilen i Hagalund och åka hem.