Efter att ha parkerat bilen i Hagalund gick jag direkt till Ulriksdal för att ta pendeln ner till Centralen. Dagens pass började vid halv sju och väl nere i Personallokalerna hade jag tid att äta mina frukostmackor, prata med kollegor och skriva ut Fordonslistan. När det var dags gick jag ner till spår 12 för att byta av föraren på ett ankommande direkttåg från Uppsala. Efter att ombordarna synat tågsättet och lämnat klart kunde jag lämna Stockholm och sätta kurs på Linköping som tjänstetåg (utan passagerare). Tågsättet bestod av sju vagnar samt lok i bägge ändar och var totalt 216 meter långt.
Framme i Linköping fick jag direkt växla ut till spår 24 på Uppställningsbangården, där jag förberedde återfärden genom att gå till loket i andra änden och göra allt klart. Sedan hann jag gå till Personallokalerna för att besöka toaletten och ta ett par mackor innan det var dags att gå tillbaka.
Strax före tio i elva fick jag växla ner till spår 2, där ett antal resenärer väntade på att få gå ombord och snart var vi på väg norrut. Efter ett drygt tio minuters uppehåll i Norrköping då ett snabbtåg passerade oss samt ett uppehåll för avstigande i Södertälje ankom vi till spår 18 på Stockholm C några minuter före tidtabell. När vagnarna var synade fortsatte jag ut mot Hagalund. Efter att ha passerat genom toatömningen hamnade jag ute på bangården där loket jag satt i kopplades loss från vagnarna och så fick jag köra det till spår 12 i Nya Vagnhallen, där det senare skulle användas i ett annat tåg. Så var det slut på dagens arbete och jag kunde ta bilen och åka hem.