Efter att ha parkerat bilen i Hagalund gick jag bort och tog pendeln ner till Centralen. Där tog jag ut dagens tågordrar innan det var dags vid kvart över tolv att gå ner till spår 10 för att vänta på att min X2:a skulle komma inrullandes. Efter att ha tagit förarhytten i besittning blev det avgång klockan halv ett med sikte på Göteborg. Längs vägen gjorde vi uppehåll i Katrineholm och Skövde. Efter Alingsås var det enkelspårsdrift på en sträcka men vi fick köra igenom utan att behöva stanna, så det gick bra att hålla tiden ändå. Dock kom vi i kapp ett försenat pendeltåg sista biten in mot Göteborg C, så resultatet blev ett par, tre minuter sen ankomst. När jag hade bytt ände och förberett tågsättet för återresa mot Stockholm blev jag avbytt och kunde gå till Personallokalerna för att ha ett par timmars rast.
Vid sextiden gick jag tillbaka till spår 3 för att ta emot ett försenat snabbtåg från Stockholm. Jag löste av föraren och gick till andra änden och förberedde mig inför avgången. Klockan halv sju rullade vi iväg och lämnade Göteborg bakom oss. Nu hade vi inte lika stor tur när vi skulle passera området med enkelspårsdrift, utan fick invänta två mötande tåg och var tolv minuter sena när vi väl fick åka igenom. Dock flöt resten av resan på över förväntan och efter att ha haft uppehåll på samma ställen som på nervägen kunde jag stanna och låta resenärerna stiga av vid spår 17b på Stockholm C endast två minuter efter tidtabell. Efter att ombordarna synat tågsättet, körde jag fram till Norra Bantorget för att Cateringservice skulle kunna avfurnera tåget. Sedan återstod bara toatömning i Hagalund och så fick jag lämna tågsättet på spår 25. Därmed kunde jag gå till parkeringen för att ta mig hemåt.