Dagens pass började strax efter klockan sex med att jag parkerade i Hagalund och gick direkt till pendeln för att åka till Centralen. Där tog jag ut dagens tågordrar och hann med kaffe och smörgås innan det var dags att gå ut till spår 17b vid sjutiden för att ta över en X40 på väg från Linköping till Gävle. Efter att ha stannat på Arlanda, i Uppsala och i Tierp kom vi så fram till Gävle på utsatt tid. När alla lämnat tåget och jag fått klart från ombordaren kunde jag rulla vidare till verkstadsdepån i anslutning till godsbangården. Där lämnade jag fordonet enligt anvisning, beställde en taxi och åkte till Personallokalerna för att ha rast.
Vid kvart i elva stod jag vid spår 1 på Gävle C för att lösa av föraren på ankommande tåg från Stockholm och när jag sedan bytt ände och gjort kontrollerna före färd var det bara att invänta avgång.
Resan till Stockholm gick utan malörer och vi ankom spår 5 några minuter före tidtabell. En annan förare kom ner från Hagalund med ännu en X40 och vi kopplade ihop dessa till nästa avgång mot Gävle. Jag blev sedan avbytt och kunde gå för att äta en sen lunch.
Det som återstod av dagens arbete var ett varv på Uppsala med fullängdståg det vill säga 9 personvagnar och ett Rc6-lok i vardera änden. När jag kom tillbaka till Stockholm C och blev avbytt slutade jag och gick upp för att byta om. Ikväll hade vi en ”reunion” med klassen från lokförarutbildningen med anledning av att det är ett år sedan vi tog examen. Alla kunde naturligtvis inte komma men vi blev i alla fall 12 stycken plus vår lärare trots ett par sena återbud. Det var roligt att träffas igen.