Började strax efter klockan 14 med den sedvanliga pappersexercisen och gick sedan ut till min X2:a på spår 33 som jag egentligen skulle klargöra.
Den hade dock redan gått en tur på förmiddagen så det behövdes ingen ny klargöring. Istället fick jag lite tid att ringa driftstöd och försöka åtgärda ett par fel i tågsättet. Vid halv fyra körde jag ner till Norra Bantorget för furnering. När det var klart och ombordpersonalen på plats rullade vi fram till spår 11 på Centralen varifrån vi skulle avgå. Destinationen var Malmö och jag skulle köra till Linköping med uppehåll i Södertälje och Norrköping. Tåget var fullbokat och det tog tid för alla passagerare att komma på men vi kunde avgå i rätt tid i alla fall.
När jag lämnat över till nästa förare i Linköping gick jag till Personallokalerna för att tillbringa mina knappa två timmars rast där. Vid kvart i åtta var det dags att gå tillbaka till järnvägsstationen för att byta av föraren på en norrgående X2:a och köra den till Stockholm. Tågsättet gick väldigt bra så jag kunde hålla god fart hela vägen och det var just inga andra tåg ute så jag anlände till spår 18b på Centralstationen någon minut före tidtabellen. När ombordarna synat klart körde jag fram till Norra Bantorget, där Cateringservice kom och avfurnerade och sedan kunde jag fortsätta ut till Hagalund för toatömning. Till slut hamnade jag på spår 48 eftersom fordonet skulle in på verkstaden under natten. Sen återstod bara refrängen – att gå till parkeringen för att ta bilen och åka hem.