Dags för första tvådagarsturen med överliggning sen jag började köra själv. Tog som vanligt bilen till Hagalund och fortsatte sedan med pendel ner till Centralstationen dit jag anlände vid kvart över elva. Skrev ut tågordrar och fordonslistor och efter en kaffe och smörgås var det sedan dags vid tolvtiden att gå ner till spår 12. Två stycken multipelkopplade X2-tågsätt rullade snart in och jag fick en kort överlämning av föraren som kört ner från Hagalund. Vid kvart över tolv blev det avgång och jag satte fart på det 329 meter långa tågsättet.
När jag kommit till Järna efter Södertälje blev det en störning på det bakre tågsättet och två av dess fyra motorer blockerades. Med all sannolikhet svajade kontaktledningen till och strömavtagaren på det bakre tågsättet tappade för ett kort tag kontakten med kontaktledningen och elektroniken upptäckte problem med strömförsörjningen och blockerade en modul (som innehåller två motorer). När vi stannat i Katrineholm återstartade jag tågsättet för att få igång alla motorer igen och det lyckades. Vi blev dock lite försenade av detta och det späddes på efter vägen och till slut när jag vid tjugo i fyra stannade på spår 3 i Göteborg låg vi 16 minuter efter tidtabell. Jag fick avbyte och kunde direkt gå till hotellet och ta mitt rum i besittning.
Jag tog det lugnt ett tag och gick sedan ut för att promenera runt i centrala Göteborg innan jag hittade en trevlig restaurang på en båt där jag åt middag. Sedan blev det lite TV-tittande innan det var dags att krypa ner i sängen.