Kom till jobbet vid ett-tiden och kunde ta det lugnt ett tag innan det var dags att göra något. Sen skrev jag ut dagens tågordrar och ringde Platskontrollen för att höra var tågsättet stod. Gick ut till Nya vagnhallen och där på spår 10 stod Rc6-lok och 5 personvagnar och väntade på mig. Destinationen var Oslo och jag skulle köra till Hallsberg. Ringde Platskontrollen igen för att tala om att jag var klar att åka, men fick besked att de höll på att laga toaletterna i en av vagnarna och att jag skulle avvakta. Tio minuter efter planerad avgång från Hagalund fick jag då äntligen klartecken att åka iväg. Stannade nere vid Norra Bantorgets plattformar för att Cateringservicen skulle furnera tåget samt att ombordarna skulle gå på. Allt gick väldigt smidigt och vi kunde rulla fram till avgångsspåret på Centralen på utsatt tid.
När alla gått ombord och jag fått avgångssignal satte jag fart ut från Stockholm. Stannade i Södertälje och Katrineholm innan jag någon minut före tidtabellen rullade in i Hallsberg där föraren som skulle byta av mig väntade. Efter att ha klarat av bytet gick jag bort till personallokalerna för att ha 2½ timmes rast och då åt jag påskmaten som jag hade i matlådan.
Föraren som löst av mig körde vidare till Karlstad, där han blev avbytt, hade en kort rast och bytte sedan av föraren på tåget som kom från Oslo och körde det till Hallsberg, där jag tog över och körde tillbaka till Stockholm. Det var inte många tåg ute när det började skymma på Påskaftonskvällen och jag låg bra till i tid så jag kunde nästan köra i lugnt nattågs-tempo från Katrineholm mot Södertälje och Stockholm. Väl framme några minuter före utsatt tid, lämnade alla resenärer tåget och jag fick klart av ombordarna att åka mot Hagalund. Först stannade jag för avfurnering på Norra Bantorget och sedan rullade jag vidare. I Karlberg lyste en huvuddvärgsignal rött och jag stannade. Fjärren ringde upp mig och sa att det var signalfel och att jag skulle få skriva blankett för att få tillåtelse att passera signalen. Det tog inte många minuter och sedan var jag på väg igen. Efter toalettömningen kopplades vagnarna av inne i Nya vagnhallen och jag fick köra till verkstaden med loket där jag parkerade på anvisat spår. Sen var det bara att ta sitt pick och pack och gå mot utgången för att åka hemåt.