Idag började arbetet klockan 13 med att klargöra en tvåvagnars X40 (dubbeldäckare) ute på bangården i Hagalund. Precis när jag var klar med den dök en trevagnars X40, som precis kommit in till Hagalund, upp och vi multade (kopplade ihop) dessa. Jag fick lite planerad väntetid medan städpersonalen fräschade upp fordonet som varit ute i trafik och när de var klara, vid kvart över två, rullade jag iväg ner mot Centralen. Lämnade över fordonen till föraren som skulle köra till Eskilstuna och gick sedan till Personallokalerna för att ta en timmes rast innan nästa uppdrag.
Strax efter halv fyra gick jag ner till spår 7 och löste av föraren på ankommande tåg från Västerås. Jag bytte ände och förberedde mig för färd norrut.
Vid kvart över fyra var det dags att lämna Stockholm och via Arlanda och Uppsala körde jag till Gävle, där jag blev avbytt och kunde ta rast i ungefär tre timmar.
Sen var det dags att gå ner till järnvägsstationen igen och lösa av föraren på InterCity-tåget från Östersund (Rc6-lok och fem vagnar) och så körde jag det till Stockholm C. Där blev det rundgång och när bromsprovet var klart rullade jag ut mot Hagalund, genom toatömningen och hamnade på spår 27. Där blev det rundgång igen och efter det kunde jag gå till parkeringen för att åka hem. Då hade klockan passerat midnatt med några minuter och det var måndag. Nästa arbetspass är på onsdag.