Var på plats i Hagalund i god tid innan passet började. Min första egna tur var tjänstetåget till verkstaden i Örebro – idag var det bara en passagerarvagn som skulle dit. Jag ringde lokledningen för att kolla var loket stod. Gick ut och startade upp loket och ringde Platskontrollen och fick reda på att vagnen fanns på spår 24. Ringde sedan Ställverket för att få växla bort till vagnen. Längst ner på spår 24 stod den blå vagnen och jag kopplade till samt gjorde bromsprov och räknade ut bromsprocenten för att kunna mata in rätt värden i tågskyddssystemet bland annat vilken högsta hastighet jag skulle få köra med. Sen var det dags att ringa för att tala om att jag var färdig och därefter bar det iväg.
Lite konstigt att vara helt själv i förarhytten. Resan till Örebro gick alldeles utmärkt om jag får säga det själv och när jag stannat inne på verkstadsområdet gick jag för att äta min matlåda i deras lunchrum. Efter lunchrasten gick jag ut till tågsättet som jag skulle ha på tillbakavägen – 3 lok samt 4 vagnar – och började anteckna tågvikter och bromsvikter på fordonen för att kunna räkna ut bromsprocenten. De två första loken var multipelkopplade medan det tredje skulle gå overksamt – alltså inte igång – och det uppträder då som en vanlig vagn. När allt var bromsprovat och klart och jag räknat ut och kontrollerat alla värden kunde jag växla ut från verkstaden och upp mot spåren vid Örebro C. Där ringde jag Fjärren i Hallsberg och meddelade att jag var klar att åka. När det var min tur slog signalen om till grönt och jag rullade iväg.
Resan tillbaka till Stockholm gick väldigt bra och när jag kom till Hagalund fick jag hjälp av en växlare att koppla av vagnarna och sedan fick jag backa med de tre loken, med växlaren som signalgivare på det bakersta loket, bort till lokstallet. Där kopplade jag isär loken och stängde av dem. Efter det var dagens arbete över och jag kunde åka hemåt.