Idag började jag strax före kl 11 och hade ett överliggningspass, så jag åkte hemifrån sådär vid 9-tiden och parkerade som vanligt vid Hagalund. Det var jag och en kollega som skulle åka tillsammans med en handledare. Själva arbetet började på Centralstationen så jag gick iväg till pendeltåget för att åka dit. Första uppdraget var att lösa av föraren på ett X2-tåg från Göteborg och köra det ut till Hagalund, genom toatömningen och sedan parkera så att städpersonalen kunde fixa till det innan det skulle tillbaka till Göteborg igen.
Sedan gick vi för att åka pendel tillbaks ner till Centralen, där vi fick drygt en och en halv timmes rast och då åt vi våra lunchlådor. Nästa uppdrag var att lösa av föraren på ett X2-tåg från Göteborg och köra upp det till vändspåren vid Karlberg för att därefter köra ner det till Norra Bantorget. Där stödfurnerade Cateringservicen tåget och så gick ombordpersonalen på och fixade till allt innan vi kunde rulla fram till avgångsplattformen på Centralen. Där tog en förare från Göteborg över och vi gick för att ta rast.
Efter en knapp timme var det dags att gå ner till spår 11, där tåget som vi skulle ha kördes fram några minuter före avgång. Det var ett X2-tågsätt med avgångstid 17.21 mot Jönköping. Vi hade uppehåll i Flemingsberg, Norrköping, Linköping, Tranås och Nässjö. I Nässjö får man byta förarhytt för att kunna komma in på spåret som leder mot Jönköping. På flera ställen mellan Stockholm och Nässjö är det banarbeten och vi tappade tid och fick vänta på mötande tåg eftersom vi var sena, så när vi till slut rullade in på Jönköping C strax före klockan 21 var vi 16 minuter sena. När tåget av avsynat och dörrarna låsta körde vi fram till parkeringsspåret och nattparkerade där samt kopplade tågvärme från en post. Därefter gick vi upp till hotellet där vi skulle sova och jag köpte med mig en sallad från en ICA-butik som låg alldeles bredvid hotellet.